いけむランド

はてダからやってきました

cygwin のダウンロードサイトのディレクトリ構成が変わった

半月ほど前に setup.exe が新しくなったよというアナウンスがされてたのをスルーしてました。

Although it is not strictly necessary, it is a good idea to clear out your download directory prior to running these programs. The new setup exe's create a different directory structure in the download directory and do not recognize the old layout. So, any files left over from running older versions of setup.exe will be ignored by the new version of setup. Older setup.exe's will no longer work with the setup.ini files used by the newer setup.exe versions so you'll definitely need to download the new version of the setup program if you want to install or update Cygwin.


しばらくは古い setup.exe も使えていましたが、二〜三日前からミラーサイトで setup.ini が (古い setup.exe が想定しているパスに) 見つけられなくなって使えなくなりました。

古いディレクトリ構成は以下のような感じでした。

.
├── setup.bz2
└── release
    ├── pkg1
    ├── pkg2
     :
     :

新しいのは以下のように変わってました。

.
└── x86
    ├── setup.bz2
    └── release
        ├── pkg1
        ├── pkg2
     :
     :

まあ、それだけです。genini を使って自分でツリーをつくってる場合は setup.ini の生成先を変えないといけないので注意です。